Aan de slag met Inbound Marketing

Het gebruik van een goede Inbound Marketing strategie is een van de sleutelfactoren waarmee organisaties zich de komende jaren kunnen onderscheiden. Het bouwen aan een marketing systeem dat op een structurele basis relevante leads bij je brengt zal verschil maken tussen succes en falen. In ons blog van deze week alvast 3 tips om hier een goed begin mee te maken.

Tip 1: Blogs

Creëer relevante content die is ingestoken op zoekvragen van potentiële klanten. Zorg voor een goede planning met content die bijdraagt aan de beeldvorming van je organisatie, maar die ook direct meewerkt aan de vindbaarheid van je organisatie. Bedenk goed welke vragen je potentiële klant stelt wanneer hij op Google gaat zoeken. Schiet hier echter ook niet in door! Houd er rekening mee dat relevantie nog altijd belangrijker is dan de zoekwoorden zelf. 

Tip 2: Lead Forms en Tracking Software

Zorg dat je niet alleen relevante blogs creëert, maar leid je bezoekers ook doelgericht naar Lead Forms waarin ze informatie achterlaten, zodat je ze doelgericht kunt benaderen. Bouw Tracking Software in waarmee je kunt zien welke bedrijven je website bezoeken en wat ze lezen. Zo weet je precies waar je website geoptimaliseerd dient te worden voor een hogere conversie. 

Tip 3: Adverteren op Social Media

Gebruik de mogelijkheden die Social Media biedt om je content te promoten richting je doelgroep. Het is verbazingwekkend om te zien hoeveel organisaties relevante content creëren, maar vervolgens weigeren om hier extra budget op in te zetten om zo een nieuwe doelgroep te bereiken en meer leads te generen. 

Op zoek naar een goede Inbound Marketingstrategie met passende Marketing Software? Onze Strategen helpen je hier graag bij! Neem voor een wilde brainstorm contact op via: info@creatieve-strategen.nl of telefonisch via: 085 – 0666183.