De beste bezoekers voor je website via LinkedIn

Voor de zakelijke markt is LinkedIn het social media bij uitstek. In Nederland heeft maar liefst 74,5 procent van de totale beroepsbevolking een LinkedIn-profiel. De kans dat je doelgroep actief is op dit social media kanaal is dan ook zeer groot. Maar hoe ga jij die doelgroep de komende maanden bereiken en overtuigen om meer te willen weten van je organisatie? In onze brullende blog van deze maand geven wij je een paar adviezen.

LinkedIn advertenties
Marketing is niets anders dan op het juiste moment de juiste boodschap aan de juiste mensen tonen. Het maak de doelgroep die je kiest van vitaal belang voor het succes van je campagne. Dit is waar LinkedIn advertenties je een voorsprong geven op je concurrentie. Naast standaard demografische informatie, stelt LinkedIn je in staat de advertenties extra in te richten op basis van variabelen zoals:

  • Branche
  • Bedrijfsgrootte
  • Functietitel
  • Werkervaring
  • Vaardigheden
  • Interesses

Relevante content
LinkedIn is een platform speciaal ontworpen voor zakelijke professionals. De actieve gebruikers op dit platform zijn dan ook geïnteresseerd in content die overeenkomt met de zakelijke behoefte en interesses. Dat je het juiste publiek gaat bereiken wanneer je content plaatst op LinkedIn die inspeelt op de specifieke behoefte van je doelgroep, is zeker. En omdat je in een professionele omgeving met je doelgroep communiceert, staan ​​ze ook meer open voor de inhoud van je marketingboodschap.

Het plaatsen van relevante content is daarom erg belangrijk. Uit onderzoek is gebleken dat bedrijven die meer dan 15 blogs per maand plaatsen, 50 procent meer traffic generen naar de bedrijfswebsite dan organisaties die deze kans laten liggen.

Voordelig adverteren
Een jaar lang onderzoek van HubSpot heeft uitgewezen dat als je LinkedIn advertenties op de juiste manier inzet, dit in de meest gevallen voordeliger is dan advertenties op bijvoorbeeld google. Van de bezoekers die via LinkedIn advertenties op je website terecht komen veranderd 6,1 procent ook echt in een lead die opgevolgd kan worden door de sales afdeling. Voor Google Advertenties ligt dat op 2,58 procent.

Hoe kan Creatieve Strategen je helpen met het creëren van een scorende LinkedIn campagne?
Als marketingbureau helpen wij je met de volledige inrichting van je marketingstrategie en helpen wij jouw organisatie op vaste basis met de uitrol van de marketing campagnes. Wij zetten graag onze klauwen in jouw marketing! Neem nu direct contact op via:
info@creatieve-strategen.nl of bel naar 085 – 066 61 83