Drie marketing tips voor een zorgeloze vakantie!

Met de kerstvakantie voor de deur is het handig om na te denken over het inrichten van je marketingproces, zodat deze op structurele wijze leads binnen blijft brengen. Ook als je bijvoorbeeld met een heerlijk glas bubbels rond de kerstboom zit.

Tip 1: Inbound Marketingstrategie 

De basis van een goed lopend Marketingproces is een optimale Inbound Marketingstrategie. Dat wil zeggen kanalen die op elkaar afgestemd zijn en potentiële klanten bereiken en aanzetten tot het een vervolgactie. Met een goede Inbound Marketingstrategie heb je het systeem klaar dat zorgt voor een constante stroom van leads op structurele basis. 

Tip 2: Contentkalender en de juiste Tools

Het klinkt als een cliché, maar denk aan je planning! Houd in je planning rekening met je vakantie en zorg ervoor dat je ruim voldoende content klaar hebt staan (dit is ook handig in het geval je onverhoopt ziek zou worden). Op deze manier staan je campagnes tijdig klaar. De berichten binnen de campagne kan je vervolgens klaarzetten, zodat ze automatisch geplaatst worden op de voor jouw organisatie relevante Social Media accounts.


Tip 3: Advertising 

Stel advertenties in om de juiste doelgroep te bereiken. Het voordeel hiervan is dat je een groter bereik krijgt en zelf je doelgroep kan samenstellen, en handig voor in de vakantie is dat deze advertenties automatisch verspreid worden nadat deze zijn ingesteld. Op deze manier genereert je organisatie leads terwijl je heerlijk van je welverdiende rust zit te genieten. Houd er wel rekening mee dat je de advertentie goed instelt, zodat je niet onnodig te veel betaalt.

Boek nu een zorgeloze vakantie!

Benieuwd hoe wij deze tips voor je kunnen toepassen binnen jouw organisatie? Onze Creatieve Strategen staan graag voor je klaar! Neem voor een Creatieve Sessie contact op via: info@creatieve-strategen.nl of telefonisch via: 085 – 0666183