Een blik op de toekomst

Al zijn er maar weinig die de toekomst kunnen voorspellen, de trendverschuivingen in de wereld van marketing liegen er niet om. Creative Strategen heeft drie trends geobserveerd die veel goeds beloven voor de toekomst.

1. Influencers   

De afgelopen jaren is er binnen marketing een trend ontstaan die inmiddels een waarde heeft van 2.5 miljard dollar: social media influencers. De trend is ontstaan vanuit een schreeuwende behoefte van de consument naar “echte ervaringen” omtrent producten en services. Met daarbovenop de ultieme kers op de taart: het gevoel van de consument om direct in contact te kunnen komen met de influencer.

In de toekomst verwachten experts dat deze trend niet zal wegebben. Integendeel! Sommige influencers worden nu al betaald in aandelen of gaan een eigendomspartnership aan met het bedrijf. Dit laat zien dat zowel bedrijven als influencers gericht zijn op een langdurige samenwerking in de wereld van marketing.

2. Innovatie

Met de opkomst van Artificial Intelligence, oftewel AI, kunnen we spreken van een blijvende, groeiende, verschuiving in de lead generatie. Via AI-analyse van consumentendata wordt marketing rechtstreeks toegepast op de juiste klanten. Deze verschuiving is ontzettend positief, aangezien bedrijven nu niet alleen rechtstreeks hun klanten vinden, de data laat ook zien hoe klanten denken over de innovatie van hun producten. 

3. Communicatie

Slechts de bedrijven die daadwerkelijk het contact aangaan met hun klanten hebben de trendverschuivingen begrepen. De afgelopen jaren heeft zelfs de wetgever de klanten gehoord met de nieuwe Europese wet op databescherming. De klant wil weten waar zijn data voor wordt gebruikt, en is moe van de vele nutteloze email spam. Om aan gegevens van klanten te komen zullen bedrijven er iets tegenover moeten stellen. De klant geeft zijn gegevens niet meer zomaar af.

De klant vereist daarnaast kwalitatieve communicatie, niet alleen omtrent je product maar ook namens de wekelijkse of maandelijkse nieuwsbrief. In de toekomstige wereld van automatisering willen klant zich geen nummer voelen. Daadwerkelijk, relationeel contact, is hierbij een game changer en laat zien hoe je bedrijf zich onderscheidt van de rest.

Tot slot
Ben je op zoek naar een team van hongerige leeuwen en leeuwinnen die klaarstaan om je bedrijfsvisie te verspreiden en een succesvol marketingplan op te zetten? Neem dan nu contact op. Wij staan klaar om aan te vallen!